Bankmank Liefhebbers bleek ook al spoedig bij Triumph clubevenementen, want bij het eerste concours d'elegance waar Guus met 90-00-AL aan deelnam, haalde hij meteen de eerste prijs. Het hoogtepunt voor Guus met zijn Spitfire tot op heden is zon- der twijfel het resultaat dat hij behaalde bij het 5e Nationale Concours van de Triumph Sport Six Club in Donington, Enge- land, op 22 mei 1S82:1e bij de in originele conditie verkerende Triumphs en de "Best Converti ble of the Day Trophy", uitge- loofd door de Spitfire-specialist in het Verenigd Koninkrijk, Spit fires UK. Niet slecht voor een amateur! Open en gesloten Wat Guus zo aantrekt in Triumphs is het "oer-meccano- principe". Een goed voorbeeld daarvan is de Herald, die hij in juni '81 op de kop tikte. Nor- maal gesproken is dit een ge sloten wagen, maar het dak is zeer simpel te demonteren, want dat zit slechts met enkele 1 bouten vast. Velen weten dit niet en beschouwen de Herald dan ook als een gewone sedan. Omgekeerd zijn er ook mensen die denken dat een Herald een cabriolet is, met een hardtop. Een cabrioletkap ontbreekt ech- De Club Triumph Holland is ontstaan door toedoen van He- raldeigenaren. In 1981 vierde de club, die een haast storm- achtige groei doormaakte en nu zo'n 500 leden telt, haar eerste lustrum. De belangrijkste reden om lid te worden is voor som- Een week of wat geleden komt er een meneer binnen. Hij neemt plaats aan de zitbalie en Mieke Bottelier gaat naar hem toe. Zij denkt nog "Die man lijkt op iemand" en ineens schiet het haar te binnen. "Goh, bent u de broer van meneer Monne?" "Nee", zegt die meneer, "dat ben ik zelf." "Nee", zegt Mieke, "u bent zijn broer, hoor." "Nee", zegt hij weer, "ik ben het echt zelf, maar ik ben naar de tandarts geweest." Zij nog eens goed kijken en ja hoor met het schaamrood op de kaken moest zij bekennen dat hij gelijk had. Na een paar dagen komt hij weer op kantoor en wij laten Mie ke naar de balie gaan. "Ik ben niet mijn broer hoor", zegt hij. Nee, dat weet Mieke nu voorgoed. ter, evenals de benodigde drukknoppen om deze te kunnen bevestigen. Guus heeft het nodige gewijzigi aan zijn Herald, waardoor deze al dicht de Vitesse nadert. De Vitesse was simpel gezegd een Herald met een zescilindermo- tor van 1,6 of 2 liter, in plaats van een viercilindermotor met een inhoud van niet meer dan 1300 cc. Dit type was verkrijg- baar in open en gesloten vorm. Op een mooie Vitesse aast Guus nu eigenlijk. Daarvoor wil hij zelfs, indien dat nodig mocht zijn, de Spitfire aan de kant zet- ten, zij het niet zonder pijn in z'n hart. Voorlopig is dat echter nog niet aan de orde. migen de mogelijkheid om aan- sluiting te krijgen bij een goed- kope verzekering. Als die verze- kering eenmaal gesloten is, vraagt de maatschappij niet tel- kens weer om een bewijs van lidmaatschap. Zo raken de mer- kenclubs (niet alleen de CTH) jaarlijks weer vrij veel leden kwijt, geen echte liefhebbers dus. De CTH is toegankelijk voor Triumphs die gebaseerd zijn op de Herald. Dat zijn natuurlijk de Herald zelf, de Vitesse, de Spit fire en de GT6 (een soort Spit fire coupe met 6-cilinder motor). Nederland is door de CTH opge- deeld in 4 regio's, waar gemid- deld iedere twee maanden een bijeenkomst plaatsvindt. Daar- naast zijn er diverse landelijke meetings; in totaal dus zo'n 30 per jaar! Wie belangstelling heeft kan schrijven naar de se- cretaris Frans Dieckhaus, Me- zenlaan 11,4901 AA Ooster- hout. Veel readies over de nieuwe op- zet ontvingen we niet. "Wat is er eigenlijk veranderd?" vroeg iemand zelfs. Antwoord: "We ge- bruiken een andere letter, de tekst is niet meer in blokvorm gezet maar met de zgn. vrije re- gelval. We werken meer met grijze en gekleurde vlakken en de hele lay-out is wat jonger' gemaakt". "Ja, nu zie ik het, leuk!" Heb jij opmerkingen of kritiek, aarzel niet om het ons kenbaar te maken. Aan dit nummer werkten ook mee: Petra Roep, Peter Schouten, Huub Goudzwaard, Lonk, Betty de Greeuw, Sjeng d'n Helle, Lies Xhaflaire, Marleen Feller, Sonja Rotgans en Lisette Schuitemaker. Wil jij meewerken aan ABN Groen, bel Lisette eens (020) 29 29 54, of stuur wat in; artikelen, cartoons of foto's met een onderschriftje, alles is welkom. Zorg dat je bijdrage voor de eerste van de maand binnen is bij: Redactie ABN Groen, ABN Bank, 3.X.65, Postbus 669, 1000 EG Amsterdam. "V De Herald, geen gewone sedan LX, Waar je ook kijkt, geen smetje te zien. HERMEN

Personeelsbladen ABN AMRO Art & Heritage

Algemene Bank Nederland - Ankertros | 1983 | | pagina 22