zaterdag der evenementen 8. Spaanse klanken tijdens de theepauze. 9. Speciaal gecontracteerd door de ABN hoe- ven deze waarzegsters de toekomst geluk- kig niet somber in te zien. 10. Tussen Ram en Stier beweegt zich hier de heer Mojet de Koe van ons Assurantiebedrijf te Schiedam. Wij verdenken hem ervan dat hij de complete waagzegsters-harem is af- geweest om de meest gunstige voorspelling te bedingen prijsuitreiking: ,,Even kijken of wij nu ook de goede paren kunnen koppelen, zoals dat bij Mies Bouwman pleegt te gebeuren." Het lukt niet: er blijken anderen bij anderen te horen, wat de tien winnaars en winnaressen dubbel vroiijk stemt, als zij in deze minia- tuur-Vuist hun duizend-gulden-reis in ont- vangst nemen. En voor ieder betekent het een welverdiende onderscheiding tussen de niet minder dan drieduizend limerick-inzen- dingen die bij de Centrale Retailbanking binnenkwamen. FIT, Europa-Express en Airtouropa Na de lunch op zichzelf al een bedrijf met die honderden en honderden eetlustigen presenteren nog drie touroperators hun reismogelijkheden en specialiteiten. Gracieus en met verve verhaalt mevrouw R. van der Krieken over het wijd en zijd van de FIT Vliegreizen. De heer T. Luyten onthult ons dan het nodige over het wegwezen en terug- keren met de autocars van Europa-Express en na de theepauze compleet met Spaan se muziek en dans! doet Airtouropa bij monde van de heer J. van Rinkhuyzen veler- lei Europese vergezichten opdoemen. Maar deze laatste heeft helaas wat met appara- tuur-strubbelingen te kampen: beeld en ge- luid willen niet telkens braaf en gelijktijdig de grenzen passeren. Maar de spreker ont- popt zich hierbij als een virtuoos presenta- tor, die in een one-man-show met mimiek en kwinkslagen de pijnlijkste momentjes over- brugt met een lachsalvo. ,,lk geloof waar- achtig dat het erbij hoort," fluistert iemand achter ons. ,,Dat moet toch wel, zo perfect getimed?" En weer hapert er iets een gri- mas, een lach. Ook wij gaan nu twijfelen Van wie het afhangt En nu komt dan de eigen presentatie: ABN Vakantiereizen, samengesteld door het pro- ductieteam van Prad. Over de drie brede filmschermen flitsen de vliegtuigen, de sche- pen, treinen, auto's en autocars. Beeld en geluid hebben vaart, want de ABN biedt nu ook veel meer reis- en vakantiebestemmin- gen dan verleden jaar. En in de 15 minuten van deze presentatie razen we met duizend man de wereld door: langs zonnige stran- den, over bergen, voorbij de wolken, door zeeen en oceanen. Een pakkende tekst haalt een onderzoek aan, dat aantoonde hoe bijna de helft van de consumenten in de bank een uitstekend verkooppunt voor reizen ziet. Het kan ook bijna niet anders: men ziet de bank als de betrouwbare en solide instelling, die niet alleen de reis kan verzorgen, maar in een moeite door ook nog het vreemd geld, de reischeques, verzekeringen, kredieten en het tussentijds veilig bewaren van kostbaar- heden. Tekst, muziek en beelden maken enthousiast en voeren tenslotte tot de op film vastgelegde en daarom niet minder per- soonlijke aanmoediging van directeur drs. R.J.A. van der Veen. Maandag 18 december begint de grote campagne: achter een frisse reisbalie, met stickers, advertenties, reis- gidsen en Teletrip-apparaten. Maar bovenal hangt het succes van de campagne af van de honderden en honderden baliemensen, waarvan wij er duizend zagen in Utrecht op die 15

Personeelsbladen ABN AMRO Art & Heritage

Algemene Bank Nederland - Ankertros | 1973 | | pagina 15